VRTEC – eRačuni za fizične osebe (plačnike)
V programu VRTEC je omogočeno pošiljanje eRačunov staršem, plačnikom. Pogoj za uspešno pošiljanje eRačunov:
- na otroku izbran plačnik
- prijava starša na eRačune (starš je najbolje, da se na eRačun prijavi preko svojega bančnega programa)
- na plačniku pravilno vneseni podatki za pošiljanje eRačuna
- pravilno urejene nastavitve predala za pošiljanje eRačunov
- ustrezno nameščen eden od dovoljenih digitalnih podpisov (SiGenca, SiGovca, Halcom….)
Kako pravilno vnesti podatke na plačnika in kako poslati eRačune smo vam napisali v nadaljevanju.
NASVET: Starši vam podatke za eRačune lahko posredujejo ustno ali na katerikoli drug način (mail, dopis,…). Svetujemo pa, da starše usmerite, da prijavo na eRčune naredijo preko svoje bančnega programa (Klik, BankaNET, ABANET….). Tako boste tako prijavo prijeli v UJPnet. Prijava bo zagotovo vsebovala vse podatke katere potrebujete za uspešno pošiljanje eRačuno. Prav tako bojo ti podatki točni saj se bojo posredovali direktno iz bančnih programov. S tem boste imeli bistveno manj težav pri pridobivanju teh pdoatkov, istočasno pa tudi evidence naročnikov na eRačune že na samem UJP.
- VNOS PODATKOV NA PLAČNIKA
V šifrantu skrbnikov (program VRTEC meni 5.1.2) poiščete plačnika kateri želi prejemati eRačune. V polju E-Računi izberite “3-E-računi ZZI-net/UJP”. V polju nižje “Datum za ZZI/UJP” vnesite datum od kdaj naprej bo starš prejemal eRačune. To pomeni, da bo program vse račune izdane z datumom od tega datuma naprej poslal staršu kot eRačun. V polje “TRR” vnesite transakcijski račun iz katerega se je starš naročil na eRačune. TRR lahko vnesete v stari obliki XXXXX-XXXXXXXXXX, ali v novi obliki SI56 XXXX XXXX XXXX XXX. V kolikor vam je tako lažje pa lahko presledke in vezaje iz vnosa preprosto izpustite.
- IZDELAVA eRačunov
eRačune v programu delamo popolnoma enako kakor že do sedaj klasične račune. Program bo sam zaznal komu mora poslati eRačun. Računov za otroke, ki imajo na plačnikih izbrano, da se pošiljajo eRačuni ne bo natisnil.
- POŠILJANJE eRačunov
Ko zaključite z obračunom lahko klasične račune natisnete v že poznanih menijih. eRačuni pa vas čakajo v meniju 5.2.7.1. Ob prvem vstopu v ta menija vas program vpraša za nastavitve.
V prvem oknu nastavitev postavite kljukico v polje “Ali vklopim e-Račune”. V polju nižje izberite “3 – UJPnet” v kolikor ste javni sektor oziroma “2 – ZZInet” v primeru, da ste iz gospodarstva.
Po potrditvi z F9, vas bo program opozoril še, da je potrebno nastaviti obliko računa za izpis v PDF. To opozorilo prav tako potrdite. Odpre se okno kot ga vidite spodaj. Prestavite na 2. Zavihek “Ostale nastavitve”. Tu v polju “Oblika računa za PDF prilogo e-Računa” izberite obliko, ki jo sicer izpisujete ko tiskate račune staršem. V polju “Transakcijski račun za e-Račune” izberite vaš transakcijski račun. Nato zaključite z nastavitvami z klikom na “F9 Potrdi”.
Po potrditvi se vam odpre okno kjer vas že čakajo še neposlani eRačuni. Račune pošljete s klikom na “Pošlji račun” če želite poslati le račun na kateremu ste postavljeni ali pa “Pošlji vse račune” če želite naenkrat poslati vse račune na seznamu.
Ob kliku na enega izmed teh dveh gumbov se odpre okno kjer vpišete:
- Če ste javni sektor: v polje “UJPnet geslo” geslo s katerim dostopate do UJPnet. V polju “Izbira certifikata (Windows shramba)” izberite certifikat s katerim se prijavljate na UJPnet.
- Če ste zasebni sektor: v polje “ZZI uporabnik” vpišete uporabniško ime s katerim se prijavljate na ZZI – torej v BizBox predal. V polje “ZZI geslo” vpišete geslo VizBox predala. V polju “Izbira certifikata (Windows shramba)” izberite certifikat s katerim želite eRačun podpisat.
Pošiljanje zaključite z “F9 Potrdi”. V kolikor imate na certifikatu zahtevan vnos gesla vas bo program vprašal še po geslu certifikata v nasprotnem primeru bo direktno nadaljeval z pošiljanjem.
5.E Prenos eVrtec
Oblikovanje predlog za vpis